Priešmokyklinių grupių žygis į Prabaudos mišką „Miško takeliu“

 

 

EINAM MIŠKO TAKELIU.

KĄ MES MATOM IŠ ŠALIŲ?

MATOM ĄŽUOLĄ, KAŠTONĄ

IR BERŽELĮ JIEKS PRIE ŠONO.

AUGA JIE GRAŽIAI PRIE TAKO,

-LABAS RYTAS!- MEDŽIAMS SAKOM.

 

      Priešmokyklinių grupių ugdytiniai, visą savaitę stengėsi susipažinti su medžių įvairove, pastebėti augalų pokyčius, atrasti vaistines ir maistines savybes. Skatinome vaikus saugoti gamtą. O savaitės pabaigoje rugsėjo 29 d išsiruošėme į žygį į Prabaudos mišką, kad natūraliomis sąlygomis įtvirtintume gautas žinias, atrastume dar kažką naujo.

Puikiai nusiteikę „Voriukų“, „Boružiukų“, „Obuoliukų“ priešmokyklinių grupių vaikai,  priešmokyklinio ugdymo pedagogės Sigita Trekšelienė, Albina Kunigonienė, Sonata Mockuvienė,  Giedrė Barčienė iškeliavo į žygį .

       Keliaudami miško takeliu, stebėjomės piliakalnio aukštumu, svarstėme ar mes į jį įkoptume.

Įkvėpėme oro ir spėliojome kuo jis kvepia, vieniems kvepėjo medžiais, kitiems, gėlėmis, švara, kiti užuodė grybus. O miško aikštelėje, lyg tyčia mūsų ir laukė didžiulis grybas.

      Miško aikštelėje pasisveikinome su mišku ir pažaidėme žaidimą „Atrask medį“. Ugdytiniai atpažino pušis, egles, ąžuolą, uosį. Pastebėjo ir teisingai pavadino ir nupjautą medį (rastas).

Sustoja į bendrą ratą pasiklausė miško garsų, bandė atspėti ką girdi. Prisiminė elgesio miške taisykles, kaip žmogus gali pakenkti, ir kas žmogui gali nutikti miške.

Su dideliu susidomėjimu ugdytiniai tyrinėjo medžius, šakas, žoles. Vaikai prisirinko daug gamtinės medžiagos: gilių, kankorėžių, lapų, šakelių.

Kiekviena grupė iš surinktų kankorėžių kūrė savo grupės koliažą- emblemą. Vaikai sukūrė vorą, boružę, obuoliuką.

Po tokios intensyvios veiklos vaikus pakvietėm pasivaišinti mamų paruoštomis vaišėmis. Džiugu, kad po vaišių ugdytiniai savarankiškai surinko šiukšles ir sudėjo į konteinerį, vaikai įsiminė, kad teršti gamtoje nereikia.

Apsižvalgę rudenėjančiame miške priešmokyklinukai ir jų auklėtojos įvertino miško pokyčius,  pastebėjo paryškėjusias lapų spalvas, takelių klampumą, rytinės rasos gausą, kankorėžių ir gilių gausumą. Susirinkę savo daiktus, sutvarkę buvimo vietą patraukė atgal.  Kad ir nuvargę, bet pilni įspūdžių saugiai grįžome į darželį.

                                      Priešmokyklinio ugdymo pedagogė Sigita Trekšelienė