Projektas “Kaip zebras Zimbardas pievoje pasaką surado”

 

 

Kaip zebras Zimbardas pievoje pasaką surado

      Zebras Zimbardas vaikščiojo po pievą ir surado didelę senovinę skrynią. Pamanė: „Kas čia pametė skrynią?“ Atidarė, o joje – šimtai knygų: didelių, mažų, plonų, storų, spalvotų, su raidėmis ir be jų. Ilgai mąstė Zimbardas, kaip jas visas perskaityti, tačiau skaityti nemokėjo, todėl nusprendė į pagalbą pasikviesti vaikus. Ir nuskriejo zebro Zimbardo kvietimas per visą Lietuvą – skaitykime, vaidinkime, improvizuokime pasakas, pažinkime knygas, diskutuokime, dalykimės savo idėjomis, mintimis, išgyvenimais.

          Respublikinis ikimokyklinio amžiaus vaikų literatūrinis kūrybinis projektas “Kaip zebras Zimbardas pievoje pasaką surado”  skirtas paminėti balandžio 2 – ąją Tarptautinę vaikiškos knygos dieną ir Hanso Kristiano Anderseno gimtadienį.

     Šiandien pedagogai siekia įkvėpti vaiką mylėti knygą. Tobulėjant informacinėms technologijoms vaikams tampa nuobodu tiesiog klausytis skaitomos pasakos. Todėl mūsų darželio pedagogai  ieškojo įvairesnių formų ar būdų, kaip sudominti vaiką knyga. Tam praverstė vaidinimai, šešėlių teatras, vaizdo instaliacijos, kompiuterinės technologijos.

      Projekto tikslas – kartu su vaikais siekti kūrybinės laisvės, spontaniškos improvizacijos ir kūrybinio džiaugsmo.

    Projekte dalyvavo „Gandriukų“ (auklėtoja Rasa Kačiušienė), „Kodėlčiukų“ (auklėtoja Rita Gurskienė), „Smalsučių“ (auklėtoja Daiva Pupštienė) ir „Boružiukų“ (auklėtoja Albina Kunigonienė) grupės.

    Projekto metu auklėtojos, vaikai, mokiniai, tėvai, seneliai  skaitė ugdytiniams kuo įvairesnę literatūrą: pasakas, sakmes, knygeles, istorijas. Jie paprastą, kasdienišką knygos skaitymą pavertė smagiu procesu (naudojo įvairias priemones, šešėlių teatrą, pirštukines, pirštinines lėles, inscenizacijas, smėlio stalus ir kt.). Knygos skaitymą organizavo netradicinėje erdvėje: lauke, įvairiose įstaigos patalpose.  

     Projekto metu vaikai patyrė skaitymo džiaugsmą, buvo skatinami domėtis knygomis netradiciniais būdais, turtino žodyną. Per literatūrinį tekstą ugdėsi vaikų moralinės vertybės bei estetinis suvokimas.

 

                                                                                                  Auklėtoja metodininkė Rasa Kačiušienė

 

[nggallery id=26]